Vem kämpar du för? En kärnförmåga hos affärsflexibilitet är att se till att alla har en klar förståelse för vem organisationens primära kund är – och är redo att kämpa hårt för dem.
Att identifiera och bry sig om din kund innebär att göra den personlig. Det innebär att berika din förståelse för deras värderingar, deras behov och deras förväntningar genom att lyssna, lära och engagera dig i dem.
När organisationer på djupet förstår vad som motiverar och engagerar deras kunder – såväl som vad de strävar efter och kämpar med – kan de föreställa sig en djärv ny framtid för sina kunder som kommer att inspirera och ge resonans.
Att vara kundens förkämpe
En kärnförmåga i att utveckla affärsflexibilitet är att se till att alla har en klar förståelse för vem organisationens primära kund är – och är redo att kämpa hårt för dem.
Känna av och svara proaktivt
Idag måste organisationer proaktivt söka efter nya mönster och känna av trender som kan leda till betydande förändringar – även möjliga marknadsstörningar.