För att skapa värde för kunderna måste organisationer leverera på rätt behov, på rätt sätt, vid rätt tidpunkt. Du måste kunna röra dig i dina kunders hastighet.

Och i takt med att dina kunders behov och förväntningar utvecklas, måste din organisation vara villig att fatta svåra beslut om var de ska fokusera sina ansträngningar.

Värdefokuserad leverans..


Det räcker dock inte att fokusera insatserna på rätt sätt om de organisatoriska  systemen som levererar värde är ineffektiva. Organisationer måste identifiera och ta bort begränsningar och flaskhalsar. När värdeleveranssystem optimeras kan organisationer fokusera mer effektivt och konsekvent glädja sina kunder.

..skapar du genom


1.

Släpp lös kreativiteten i dina arbetsflöden


Affärsflexibilitet kommer från att optimera arbetsflödet från början till slut. Eftersom flöden och system alltid kommer att ha begränsningar är nyckeln att fokusera på att kreativt lösa de mest kritiska flaskhalsarna – var de än finns.

3.

Leverera värde tidigare


Framgång mäts inte av när en bra idé lämnar ditt hörn av organisationen, utan när den kommer i kundens händer.

2.

Prioritera. Prioritera. Prioritera.



Hur många "högsta prioriteringar" kan en organisation överleva? Ledarskapet måste hänsynslöst prioritera organisationens arbete utifrån värdeskapande — om och om igen.

4.

Grip nya möjligheter


Verkligen agila organisationer har förmågan att uppfatta, förutse och agera på transformativa händelser och framväxande förändringar.